woensdag 7 juli 2010

nieuw project

Het begint weer te kriebelen. Twee maanden geleden was het rose/rood/oranje quilt project af. De vlag mocht uit want ik heb er jaren over gedaan. Ineens was ik het zat en heb ik het in een paar weken afgemaakt. Ik vind hem prachtig geworden. Bij mooi weer (en dat is het vaak de laatste weken) ligt hij over de tuinbank.
Wat een heerlijke kleuren combi blijft dit toch. De eerst rand heb ik gewoon geknoopt met borduurgaren, daarna een randje waarin alle stofjes van de quilt weer terug komen en de laatste rand geborduurd met koninginnesteken.
De achterkant weer lekker rose natuurlijk!!

En dit gaat de volgende worden. Het moet handzaam zijn voor op vakantie en uiteindelijk de maat krijgen van het bed in de camper. En wat is er in het buitenland nou leuker dan rood, wit, blauw op je bed.
Het worden hartjes in verschillende maten. Allemaal anders versierd met kraaltjes, borduursels, pailletten etc. Hier en daar wat zilver voor de nodige glitter, wie kan er nog zonder...
Deze lap wordt er ook in verwerkt, als ik er in durf te knippen tenminste. Het is zo prachtig handgeborduurd op mijn werk, té mooi. Soms moet je hard zijn.....keihard.
Voor de ondergrond heb ik een rood wit streepje, met bandjes en kantjes. Nu maar hopen dat het niet weer jaren gaat duren voor dit project af is....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten